maandag 28 juli 2008

Zondag 27 juli 2008: Las Vegas

Deze morgen weer vroeg opgestaan. (Lees: ik was wakker dus de rest ook :-) !) We zijn rustig naar het café naast ons hotel gewandeld om te gaan ontbijten want in ons hotel zelf was geen ontbijt. Het menu viel daar serieus tegen, dus besloten we om onderweg bij een Denny’s te stoppen. Daar hebben we ons eigen ontbijt samengesteld en dat smaakte heel lekker.
Na het ontbijt hebben we snel onze auto nog een douche gegeven want hij was weer enorm vuil van het stof en dan een beetje gesmos.
Eindelijk voldaan en met een propere auto reden we dan verder naar Las Vegas. Dit was ook over een grote rustige autobaan dus dat was aangenaam rijden. Hoe dichter we bij Las Vegas kwamen, hoe drukker echter. We zijn eerst ne keer over de Strip gereden om al eens naar die hotels te kijken. Vervolgens hebben na veel drukte koers gezet naar een groot outlet centrum waar Tine zich nog eens goed heeft laten gaan en de winkels heeft leeg gekocht.
Na het shoppen zijn we dan naar ons hotel gegaan. We reden de parking op waar juist iemand wegreed op de parkeerplaats het dichtste bij de liften naar het hotel. Van chance gesproken, hopelijk hebben we met al die eenarmige bandieten hier evenveel geluk! Aan de balie vroegen ze of we een upgrade wilden hebben naar een kamer met een mooi zicht. Dat kostte wel een beetje centjes maar nu hebben we wel een geweldig uitzicht op de Strip, ontbijt en ’s avonds een appetizer waarmee we al meer dan voldoende gegeten hebben en dus een avondetentje uitsparen.
Aangekomen op onze kamer hebben we ons dadelijk in ons zwempakje gestoken en zijn we naar het zwembad gelopen om er in te plonsen. Het is hier immers meer dan 40° in de schaduw!!!! Dat deed wel deugd. Na het zwemmen hebben we genoten van die appetizer met pasta, massa’s vers fruit, gebakjes, chocomousse, drinken, …
Na het eten zijn we hotels gaan verkennen, te starten met dat van ons. De meeste hotels zijn hier enorm leuk ingericht: dat van ons, het Paris hotel, is ingericht als het oude Parijs, inclusief Eiffeltoren, Arc de Triomphe, crêperie, … Zo heb je ook het Venetian, Caesar’s Palace, Flamingo, Treasure Island, … met uiteraard de bijpassende inkleding.
Ook de buitenkant is geweldig om te zien in het donker (overdag is het wel groot maar niet zo indrukwekkend). We hebben dus een hele leuke trip gehad. Gelukkig dat al die hotels een goede airco hebben, want het was ook om 11u ’s avonds nog enorm warm hier.
Vandaag gaan we de andere hotels bezoeken en naar een show kijken in de Venetian, the Blue Man Show.