zaterdag 19 juli 2008

Vrijdag 18 juli: Sequoia NP & Ridgecrest

We hadden veel kilometers voor de boeg vandaag, dus zijn we al om 6.30u opgestaan. Om 7u begon het ontbijt in het hotel en wij stonden als eerste aan het buffetje. We konden weer zelf onze eigen wafels bakken. (Raf heeft zelfs twee van die 'vlaaien' op!).
Toen onze buikjes goed gevuld waren, reden we terug naar Sequoia NP. Daar bezochten we Morro Rock (een rots die je kunt beklimmen en mooie uitzichten krijgt) waar we wéér een ratelslang hoorden! We zagen ook een aantal hagedissen. Op Morro Rock kon je heel wat trapjes doen zodat je een aantal uitzichtpunten had, maar op een gegeven moment stak Rafs hoogtevrees wel de kop op. Gevolg: bibberende beentjes! Hij is dan blijven staan terwijl ik wat verder naar boven ging.
Nadien zijn we naar de Tunnel Log gereden. Dat is een sequoia-boom die ooit omver gevallen is en waar ze een tunnel in gemaakt hebben zodat je er met de auto onderdoor kunt rijden. Dat was wel eens leuk om te doen!
Na deze twee bezienswaardigheden zijn we het park uitgereden richting Ridgecrest. Op een gegeven moment zaten we echt 'in the middle of nowhere'. Had de GPS ons over een klein baantje gestuurd! En dat was een heel eind klimmen en dalen met veel bochten! Uiteindelijk kwamen we terug in de bewoonde wereld bij Lake Isabella. Dat is wel een heel erg groot meer en de mensen daar kunnen dat wel gebruiken in die hitte!!!
Een uur later kwamen we aan in het hotel in Ridgecrest. We checkten in en toen was er effe grote paniek: ik was mijn handtas kwijt!!! Ik vond ze niet in de auto en dacht dat ze dan nog in het vorige hotel (6u rijden!) zou liggen. Raf heeft ze uiteindelijk gevonden achter onze koffers in de kofferbak van de auto! OEF!!!
Hier in Ridgecrest was het enorm heet: 41.7°C!!! Wij zijn dan ook maar ineens het zwembad ingeplonsd! Dat deed enorm deugd!
Nu zijn we juist terug van een Chinees restaurant waar we gaan eten zijn, maar dat was niet zo'n succes. We wilden eens iets anders dan het vettige eten en ik nam 'sweet & sour pork'. Kreeg ik daar inderdaad varkensvlees, maar wel met een heel vettige, dikke korst errond. Ik had meer deeg dan vlees. Smaakte me dus zo niet. Al een geluk dat we daarstraks in de supermarkt een voorraad fruit gaan kopen zijn, dat zal wel wat lekkerder en gezonder zijn!






Geen opmerkingen: