vrijdag 18 juli 2008

Donderdag 17 juli: Yosemite & Sequoia NP

Om 7u ging onze wekker. Raf was al op en had voor mij de jacuzzi al laten vollopen: zaaaalig! Daarna hebben we weer ontbijt klaargemaakt in onze kitchenette (lekker goedkoop!): spek met eieren en toast. Dat smaakte!
Nadien zijn we even naar de lobby gegaan om op het internet te kunnen en hebben we even gebeld met het thuisfront. Blijkbaar hebben wij meer geluk met het weer! :-p
We zijn dan naar Curry Village gereden om daar een raftboot te huren. Eerst ff wat papieren invullen en we konden vertrekken voor een tocht van 3 mijl op de rivier. We vonden het geweldig leuk! De rivier stroomde helemaal niet snel; van 'raften' was niet echt sprake, maar het was wel leuk om het park vanuit een ander oogpunt te bekijken. Raf heeft zich een paar keer in het ijskoude water gewaagd, terwijl ik wijselijk aan de kant toekeek. Na een uur en een kwart waren we aan het eindpunt en zijn we met een echte Amerikaanse 'schoolbus' terug naar de parking gereden.
Daar vertrokken we naar ons volgende hotel in Three Rivers, vlakbij Sequoia National Park.
Om 5pm kwamen we aan in het hotel. We legden snel onze bagage in de kamer en stapten terug in de auto op weg naar Sequoia NP.
We hadden niet meer zo veel tijd, dus kozen we ervoor om de General Sherman Tree te gaan bezoeken. Het duurde een tijdje voordat we er waren, want we moesten eerst héél veel bochten naar boven doen om er te geraken. Vanaf de parking was het een korte wandeling naar de grootste boom ter wereld (qua houtinhoud). We hadden onderweg al wat sequoia's gezien, maar deze kolos was toch wel iets apart.
Na het korte bezoek reden we terug naar het hotel, want het is hier nogal vroeg donker en we wilden niet in het donker naar beneden moeten rijden.
Onderweg riep Raf ineens: "Daar, een beer!!!" Ik ging op mijn rem staan en we zagen hem in de verte tussen de bomen wandelen. Wij héél erg gelukkig dat we een beer gezien hebben!!!
Ik reed verder naar beneden en toen...zagen we een mega-spin over de weg wandelen! Een tarantula of een andere vieze grote spin! We konden geen foto nemen, want ik stond op het midden van de weg... Verder naar beneden, vijf minuten later, zat daar weer zo'n vies beest op de weg! Dit keer kon ik wel stoppen en is Raf uitgestapt om een foto van het onding te nemen. Ik ben veilig in de auto blijven zitten. (Ik kon ook wel niet weg, want we stonden in het midden van de weg en ik zat aan het stuur... We moesten ineens uit de weg kunnen als er een andere auto aan kwam gereden hé.)
Om 7.30pm waren we terug in ons hotel. Daar zijn we maar ineens in het zwembad geplonsd! Het was hier om vijf uur deze namiddag toen we aankwamen meer dan 40°C! Bloedheet dus!
Het zwembad zorgde dus voor verkoeling.
Morgen staat een bezoek aan Morro's Rock op het programma in Sequoia en dan rijden we naar Ridgecrest.

Geen opmerkingen: