vrijdag 25 juli 2008

Donderdag 24 juli: Bryce Canyon NP

Na onze avonturen van gisteren hadden we onze slaap wel nodig. We hebben allebei dus ook goed gepit. Om half acht zijn we opgestaan en zijn lekker gaan ontbijten.
Daarna zijn we vertrokken voor een rit met de auto om een aantal view points te bekijken in Bryce Canyon. Dat was wel de moeite! Bryce is helemaal anders dan de Grand Canyon maar zeker zo mooi! Het is wel een kleiner park en ook heel wat rustiger qua volk. Niet erg dus!
's Middags zijn we gaan lunchen in het restaurant van ons hotel.
Om 13u zijn we dan vertrokken om te gaan paardrijden. Dat gingen we doen in de Red Canyon, een deel van Dixie National Forest, zo'n 15 mijl van Bryce Canyon. Blijkbaar heeft.We kregen daar allebei een paard toegewezen. Raf kreeg 'Pretty woman'; ik had 'Slim'. Volgens de cowboys was 'Slim' ooit gekocht als rodeopaard, maar voldeed niet omdat hij niet wilde bokken. Nu ja, vond ik niet erg! :-) We waren vertrokken voor een rit van ongeveer 2.5u.
De rit verliep rustig, alle paardjes volgden braaf achter elkaar. We kregen ook een aantal mooie uitzichten te zien van de Red Canyon.
Toen de wandeling erop zat, zijn we nog snel naar een uitzichtpunt gereden. Onderweg hebben we weer heel wat herten gezien!
Om 18.30u gingen we naar de rodeo kijken hier recht tegenover het hotel. Dat was ook een leuke belevenis! Cowboys & cowgirls die op paarden en stieren reden die bokten; stieren probeerden te vangen met lasso's, tonnenrace hielden, enz. Het was wel de moeite!
Ondertussen zijn we terug op onze hotelkamer. Morgen willen we nog een paar view points doen in Bryce en dan rijden we richting Capitol Reef National Park.