maandag 21 juli 2008

Zondag 20 juli: Death Valley NP - Kingman

Nadat we deze morgen snel onze koffers in de auto gezet hadden, reden we naar het restaurant voor het ontbijtbuffet. Dit was wel ok, maar nu ook niet geweldig lekker.
Om 7.15u konden we dan al verder rijden. We hebben eerst Artist's Drive gereden tot aan Artist's Palette. Dat is een rotsformatie waar verschillende gesteenten inzitten met als gevolg dat je een mooi kleurenspel krijgt.
Daarna hebben we Devil's Golf Course bezocht. Dat is een grote zoutvlakte. Iets verder lag dan Badwater. Dat is het laagste punt op het westelijke halfrond (we stonden daar heel wat onder het zeeniveau). Ook dat is een zoutvlakte.
Om 9.00u hadden we alles gezien wat we wilden gezien hebben en reden we Death Valley uit. Op dat moment was het al stikheet in het park en wij hadden wel genoeg gehad van de hitte en van heel het krekelcircus! We waren allebei ook heel moe van de slapeloze nacht en we wilden zo snel mogelijk de lange rit tot in Kingman erop hebben zitten.
Het was ook inderdaad een lange rit, maar we zijn er (desondanks de grote vermoeidheid) toch veilig geraakt. Het hotel hier is véél properder, dus wij zijn heel tevreden!
Onderweg hebben we zowaar regen gehad! Het begon in Death Valley te regenen (jaja, in het midden van de woestijn!) en toen we in de buurt van Kingman waren, was het echt aan het stortregenen!
Gelukkig ging die regenvlaag voorbij en om 16.30u konden wij dan nog van het zwembad genieten, want het was inmiddels helemaal uitgeklaard.
Zojuist zijn we gaan dineren bij Denny's. We hebben allebei een steak genomen en die smaakte ons wel!
Dat was het voor vandaag; wij gaan vroeg in ons bedje kruipen. We hebben heel wat slaap in te halen!

Anoniem zei

Klinkt wel echt geweldig, dat verhaal met de krekels!
Hopelijk heb je nu wel lekker geslapen en ben je goed uitgerust.

Hier is het huilen pet de pet op: 14 graden (= al één graad warmer dan vanmorgen!)regen en wind. Om niet buiten te komen! De verwarming staat nu niet alleen 's avonds aan, maar ook overdag.

Wij zijn nog wat aan het opruimen op zolder. Voke heeft van beide oude boekenkasten een stuk afgezaagd en is die nu ineen aan het zetten. Daar kan ik dan een aantal zaken proper in wegzetten. Als dat dat klaar is, hoop ik dat het wat beter weer wordt. Frankske voorspelt wel wat beter voor het einde van de week, maar eerst zien ...