maandag 21 juli 2008

Zaterdag 19 juli: Ridgecrest - Death Valley NP

Gisterenavond hadden we onze wekker niet gezet, want we wilden pas 's middags vertrekken naar Death Valley NP. We konden dus een beetje uitslapen. Natuurlijk waren we al op tijd wakker. We zijn rustig gaan ontbijten en nadien hebben we nog wat kunnen genieten van het zwembad. Het was al lekker warm in Ridgecrest en het zwembad bracht toch wel enige verkoeling!
Om 11.30u vertrokken we richting Death Valley. Dat was nog wel zo'n 3.5u rijden. Toen we in Death Valley aankwamen reden we al langs de eerste bezienswaardigheid: de Sand Dunes. Echt woestijnzand dus! Ondertussen was het snikheet buiten! Zo'n 52°C!!! Wandelen moest je daar dus echt niet doen!
Om 14.00u hebben we ingecheckt in ons hotel: Furnace Creek Ranch in het midden van Death Valley. We brachten onze spullen naar onze kamer. Deze bleek niet geweldig te zijn: oud en niet proper. We zijn dan maar snel doorgereden naar Dante's view. Dat is een uitzichtpunt waar je een geweldig zicht krijgt over Death Valley. Het was wel een eindje steil omhoog rijden (onze Highlander verstookte nogal wat benzine met die airco die volop aan't draaien was!), maar het was echt wel de moeite.
Om 18.30u zijn we gaan eten in het restaurant van het hotel. Héél duur, maar wel heel lekker! Het deed deugd om zo eens een goeie steak te eten i.p.v. al die vettige troep!
Nadat we gegeten hadden, zijn we naar Zabriskie Point gereden om naar de zonsondergang te gaan kijken. Dat was wel heel speciaal: de kleuren in Death Valley waren echt wel anders en mooi.
We waren op tijd terug in onze hotelkamer waar we nog even tv gekeken hebben (ook de eerste keer hier!) en nadien gingen we slapen... MAAR DAN....!!!!
Toen we het licht uitdeden, hoorden we een krekel. Ik dacht dat hij binnen zat, maar Raf dacht dat hij op het zoldertje boven ons zat. Wij probeerden verder te slapen, totdat we zo'n tweede beest hoorden. Op dat moment is Raf toch eens op verkenning gegaan in onze kamer, maar vond niet direct iets... Wij terug proberen te slapen... Wéér krekellawaai! Raf ging nog eens op onderzoek uit en vond achter onze nachtkastjes zo'n aantal van die vieze krekels. Hij mepte ze dood en het probleem was opgelost. Dáchten we... Na vijf minuten kregen we weer een krekelconcert! Ik stond even op om naar de badkamer te gaan en daar zaten wéér twee van die beesten! Eén ervan was echt wel groot; wel een deftige wijsvinger lang!!! Raf was te laat om die grootste te pakken te krijgen... BWEIK! We wisten dus niet waar dat vieze ding zat!
We waren het op dat moment echt wel beu en Raf belde naar de receptie met de klacht dat onze kamer vol vieze beesten zat. Vijf minuten later kwamen er twee mannen binnen. Zij bekeken het beest dat we daarvoor vermoord hadden en hij zei dat het 'maar' krekels waren. Ze zitten al lang met het probleem en sproeien een keer per week tegen die dingen, maar ze blijven overal binnenkruipen. Hij zei dat hij ons wel een andere kamer kon geven, maar dat we daar hetzelfde probleem zouden hebben. (Ik had nu ook wel geen zin om in het pikkedonker daar buiten in de woestijn rond te lopen...) Die krekels zouden ons ook geen kwaad doen volgens hem. (Ja, dat wisten we ook wel, maar leuk is anders!!!) Zij gingen dus weg... Wij gingen dan maar slapen, maar lieten het nachtlampje aan. (Kwestie dat die beesten misschien dachten dat het dag was en geen lawaai zouden produceren.)
Die nacht hebben we bijna geen oog dicht gedaan, want Raf heeft nadien zo nog een aantal beesten gevonden op onze kamer. Hij heeft er in totaal wel zo'n 10 vermoord en dan had hij ze nog niet allemaal! Wij waren echt helemaal vies van deze kamer (vieze plekken op het tapijt, kei veel stof overal, dode beesten die aan de gordijnen hingen) en het hotel dat we er zo snel mogelijk weg wilden! Om 6.15u zijn we dan ook opgestaan en hebben snel onze koffers gepakt!