zondag 27 juli 2008

Zaterdag 26 juli: Zion NP

Deze morgen zijn we weeral op tijd opgestaan omdat we een hele rit voor de boeg hadden naar Zion NP. Na een deftig ontbijt zijn we vertrokken. We checkten eerst de route die onze gps wilde volgen zodat we niet weer via zandbaantjes gestuurd zouden worden!
Om 12.30u kwamen we in Zion aan waar we eerst iets gingen eten. Nadien namen we de shuttle en stapten af bij Zion Lodge waar de Emerald Pools trail begon. We besloten om te gaan tot de Middle Pool. Op dat moment was het ook heel heet in het park! De bewolkte hemel van de voormiddag maakte plaats voor volop zonneschijn!
Toen we aan de Middle Pool aankwamen, stond er een bord waarop stond dat de Upper Pool nog 0.6 mijl was. Tja, dat was nu ook weer niet ver, dus wij besloten om het toch maar te doen. Die 0.6 mijl was nog enorm zwaar! Heel ver was het niet meer, maar wel heel steil op een moeilijk pad! Boven was het wel de moeite. Bovendien was het er frisser en konden we even afkoelen. Dat was wel nodig, want volgens Raf begon mijn gezicht nu meer een purpere kleur te krijgen...
We klouterden terug naar beneden tot aan de Middle Pool en nadien volgden we een ander pad dat iets minder steil was dan hetgene dat we eerst gevolgd hadden.
Om 16.30 waren we terug beneden. In de Zion Lodge zijn we even gestopt om een frisse 'coke' te drinken. We hadden nog tijd om een andere trail te doen. Wij kozen de Riverside Walk.
Dat is een eerder gemakkelijke trail die ongeveer een uur duurt. We wandelden naast het water in de canyon. Uiteindelijk werd die canyon smaller en het pad eindigde. Dan kon je verder door de rivier wandelen. Dat hebben we ook een stuk gedaan. Deze trail was ook wel de moeite!
Om 18.15u zaten we in de shuttle bus terug naar onze auto. Het was tijd om naar ons hotel te rijden: Cliffrose Lodge in Springdale.
We waren nog maar net het park uit en we zagen het hotel aan onze linkerkant al liggen. Inchecken gebeurde vlotjes, we hebben een kingsize bed! Onze kamer is ook heel mooi. We hebben hier een mega-flatscreen!
Omdat we zo verhit waren, zijn we meteen in het zwembad gesprongen van het hotel. We zijn er niet te lang in gebleven, want er kwamen donderwolken dichterbij.
Nu zijn we net terug van een restaurant hier in de buurt waar we zijn gaan eten. Raf en ik hadden allebei Seafood Linguini besteld en dat was een goede keuze! Ik heb in deze drie weken nog niet zo lekker gegeten!
Zodadelijk gaan we in ons bedje kruipen... Morgen gaan we naar Las Vegas!!!